Wat is CTR

Wat is CTR of click-through rate?  Een click-through rate (CTR) is de verhouding tussen klikken en vertoningen op een mobiele reclamecampagne. CTR’s worden berekend door het nemen van het aantal klikken op een mobiele reclame-campagne, te delen door de totale vertoningen en vervolgens uit te drukken de resulterende cijfer in procenten.

Bijvoorbeeld, als een bedrijf loopt een mobiele reclame-campagne die 10.000 vertoningen en 500 kliks genereert door naar de App Store, zou de CTR van die campagne zijn 5%.

Wat is CTR en waarom zijn click-through rates belangrijk?

Wat is CTRCTR’s zijn een waardevolle manier van het begrijpen van mobiele reclame prestaties. Door de CTR van een campagne in de context van andere campagnes te plaatsen, wordt het mogelijk om de campagneprestaties te benchmarken. Dit kan op een aantal manieren worden gedaan. CTR kan worden gebruikt om vergelijkbare prestaties van advertentie-creaties te vergelijken in A/B-testen, om te identificeren of bepaalde creatieve kenmerken interacties verhogen.

CTR’s kunnen gebruikt worden om de prestaties van verschillende advertentiekanalen te vergelijken. Het vergelijken van CTR’s voor banners, interstitials, video en andere campagnetypes stelt een adverteerder in staat om hun effectiviteit te bepalen, wat helpt om te bepalen waar het grootste deel van een mobiele advertentie moet worden geïnvesteerd.

CTR’s kunnen ook worden gebruikt om enig effect binnen de bredere attributie trechter om de kwaliteit van de gebruiker te controleren. Door campagneprestaties te koppelen aan in-app gedrag, kan een adverteerder ontdekken of een hoge CTR noodzakelijkerwijs overeenkomt met een verhoogde gebruikerswaarde. Dit kan adverteerders die verleid worden door kanalen met hoge CTR’s helpen om te bepalen of ze verkeer van hoge kwaliteit bieden – of gewoon een hoog volume aan gebruikers – en om hun reclame-investeringen dienovereenkomstig aan te passen.

Merk op dat in sommige gevallen een hoge CTR niet altijd overeenkomt met conversieratio’s, dus het is belangrijk om je KPI’s te definiëren. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u een e-commerce app hebt en dat uw belangrijkste conversie een aankoopgebeurtenis is. Misschien zie je in je analytics dat Netwerk A een CTR van 10% heeft, terwijl Netwerk B slechts een CTR van 7% heeft. Netwerk A heeft echter een conversiepercentage van 5%, terwijl Netwerk B een conversiepercentage van 20% heeft. In dit geval heeft Netwerk B een betere ROI, ondanks dat hij een lagere CTR heeft.

Uw CTR Click Through Rate (klikfrequentie) verhogen

De meeste websites die goed geoptimaliseerd zijn hebben gemiddeld 50 tot 100 bezoekers per dag. Dat zijn 1500 tot 3000 bezoekers per maand. Neem nu dat je bijvoorbeeld 200 tot 500 bezoekers per dag zou krijgen op je website, dit zou toch fantastisch zijn.

Het voordeel hiervan is na een tijdje een boost in het organisch resultaat van Google. Waarom staan websites zoals een Bol.com of Coolblue steeds 1 of 2 in Google op heel wat zoekwoorden denk je. Omdat ze meer dan duizend bezoekers per dag krijgen vanuit Google en dit zorgt voor een hoge CTR. Een hoge CTR is belangrijk want Google gaat je website dan meer waarderen, hoe hoger de CTR hoe hoger je gaat ranken.  Je CTR verhogen is dus meer dan aangewezen als je de ranking van je website wil verhogen.

Waarom je CTR laten verhogen?

Verhoog de organische klikfrequentie (CTR) voor betere webprestaties in Google
Verlaag je bouncerate met onze Boost your CTR.
Krijg meer verkeer en een betere ranking in de Zoekmachines
G Vital Core Updates  Proof! Dit is wat je nodig hebt om je website een flinke zet te geven in de rankings.

Wij werken samen met ’s werelds eerste en enige crowd-sourced zoekplatform waar website-eigenaren en marketeers gericht websiteverkeer kunnen kopen om de SEO-ranglijst te verbeteren. De mensen worden betaald om uw zoekwoorden op te zoeken in Google en uw website te bezoeken, waardoor echt organisch zoekverkeer wordt gegenereerd en uw SERP-klikfrequentie (CTR) wordt verhoogd. CTR verhogen? Dit is mogelijk via ons team.

Click-Through Rates en Aanpassen

De CTR van een enkele reclamecampagne betekent weinig op zichzelf. Op zijn eigen, een CTR vertelt adverteerders niets over hoe creatieve, kanaal, kwaliteit van de gebruiker en andere factoren (zoals reclame timing) van invloed op de prestaties. Het is essentieel om CTR’s contextualiseren door te kijken naar een bredere dataset. Het vergelijken van meerdere campagnes over meerdere kanalen zal helpen om een meer effectieve lezing te geven over wat een ‘goede’ of ‘slechte’ CTR is en zal voorkomen dat adverteerders beslissingen nemen op basis van beperkt bewijs.

Adjust helpt adverteerders om doorklikratio’s over campagnes bij te houden met trackerlinks. Door gebruik te maken van Adjust’s tracker URL’s en tracking architectuur om te helpen bij campagnemetingen, kunnen adverteerders de CTR van campagnes nauwkeurig naast elkaar meten – zodat de metric op een zinvolle manier vergeleken kan worden.

Klikfrequentie (CTR): definitie

Wat is CTREen verhouding die aangeeft hoe vaak mensen die uw advertentie of gratis productvermelding zien, erop klikken. Aan de hand van de klikfrequentie (CTR) kunt u meten hoe goed uw zoekwoorden, advertenties en gratis vermeldingen presteren.

  • De CTR is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR. Als u bijvoorbeeld 5 klikken en 100 vertoningen zou hebben, zou uw CTR 5% zijn.
  • Elk van uw advertenties, vermeldingen en zoekwoorden heeft een eigen CTR, die wordt vermeld in uw account.
  • Een hoge CTR is een goede indicatie dat gebruikers uw advertenties en vermeldingen nuttig en relevant vinden. De CTR draagt ook bij aan de verwachte CTR van uw zoekwoord, die een onderdeel is van de advertentierangschikking. Een goede CTR is afhankelijk van hetgeen waarvoor u adverteert en in welke netwerken u dit doet.
  • U kunt de CTR gebruiken om te bepalen welke advertenties, vermeldingen en zoekwoorden effectief zijn en welke moeten worden verbeterd. Hoe groter de samenhang tussen de zoekwoorden, advertenties en vermeldingen en uw bedrijf, des te groter de kans dat een gebruiker die op uw zoekwoordcombinatie heeft gezocht, ook op uw advertentie of vermelding klikt.

Click-Through Rate (CTR): de doorklikratio voor PPC begrijpen

In internetmarketing staat CTR voor click-through rate: een statistiek die het aantal klikken meet dat adverteerders op hun advertenties ontvangen per aantal vertoningen.

Het behalen van een hoge klikfrequentie is essentieel voor uw PPC-succes, omdat dit rechtstreeks van invloed is op zowel uw kwaliteitsscore als hoeveel u betaalt telkens wanneer iemand op uw zoekadvertentie klikt. Houden uw klikfrequenties u tegen of zijn ze hoog genoeg?

In deze CTR-zelfstudie leert u:

Precies hoe de klikfrequentie (CTR) wordt berekend.
Waarom CTR belangrijk is voor uw pay-per-click marketingaccount.
Wat is een goede klikfrequentie voor Google Ads PPC en hoe kunt u er een krijgen.

Dus wat is de doorklikratio eigenlijk?

PPC-klikfrequentie is de snelheid waarmee op uw PPC-advertenties wordt geklikt. Dit aantal is het percentage mensen dat uw advertentie bekijkt (vertoningen) en vervolgens daadwerkelijk op de advertentie klikt (klikken). De formule voor CTR ziet er als volgt uit:

(Totaal aantal klikken op advertentie) / (Totaal aantal vertoningen) = doorklikratio

Over het algemeen kunt u uw klikfrequentie bekijken in het dashboard van uw PPC-account. Een hoge CTR betekent dat een hoog percentage van de mensen die uw advertentie zien erop klikken.

Waarom zijn doorklikpercentages belangrijk?

De klikfrequentie is belangrijk voor uw account omdat deze rechtstreeks van invloed is op uw kwaliteitsscore .
Google Ads en andere zoekmarketingplatforms bieden prijskortingen voor advertenties met een hoge relevantie (lees: zoekers blij maken). Een manier om dit te doen is door hogere kwaliteitsscores te bieden aan advertenties met hoge Google Ads-klikfrequenties :

Hoge klikfrequenties leiden tot hoge kwaliteitsscores.

Met hoge kwaliteitsscores kunt u de advertentiepositie verbeteren of behouden tegen lagere kosten.
Als u adverteert op relevante zoekopdrachten, betekent het behalen van een hoge klikfrequentie bovendien dat u het grootst mogelijke aantal mensen naar uw aanbod trekt.

Wat is een “goede” doorklikratio?

Dit is een veelbesproken onderwerp: wat is een goede klikfrequentie?

Puur statistisch gezien hangt het ervan af. Bekijk het antwoord van Yahoo op de vraag “wat is een goede klikfrequentie”:

Het eerlijke antwoord op de vraag is: “Het hangt ervan af.” De klikfrequenties zullen natuurlijk variëren van campagne tot campagne, en zelfs van zoekwoord tot zoekwoord. Alles wat te maken heeft met de manier waarop uw advertentie wordt weergegeven, speelt een rol, van uw advertentietekst tot de positie van de advertentie op de resultatenpagina.

Dus hoewel u een “hoge” klikfrequentie wilt hebben, is er niet echt een magisch getal. De gemiddelde klikfrequentie verschilt per branche en uw verwachte CTR is onder meer afhankelijk van de positie van uw advertentie.

Wanneer hogere doorklikpercentages echt slecht zijn voor uw bedrijf

Als een zoekwoord niet relevant is voor uw bedrijf of geen verkoop, leads, merkwinst, enz. gaat genereren, is een hoge klikfrequentie voor die term in feite slecht voor het bedrijfsleven . De redenering hiervoor is vrij duidelijk:

U betaalt voor elke klik.
Veel klikken genereren veel advertentie-uitgaven.
Soms genereert u klikken op zoekwoorden die te hoog geprijsd zijn en maakt u geen winst, zelfs niet als ze .
Irrelevante termen en klikken zijn gewoon geld uitgeven zonder extra klanten binnen te halen.
U wilt dus niet altijd hogere klikfrequenties: u wilt hoge CTR’s op zoekwoorden die:

Relevant – Heeft te maken met uw advertentietekst, uw bestemmingspagina en uw aanbod.
Betaalbaar – Zoekwoorden die niet winstgevend zullen zijn.
Kortom, een goede CTR betekent dat u zich eerst op de juiste woorden moet richten en vervolgens zoveel mogelijk mensen op die advertenties moet laten klikken.

Hoge doorklikpercentages behalen voor uw advertenties
Het behalen van sterke klikfrequenties in PPC hangt dus af van:

Kostenefficiënte klikken.

Tools en methodologie om zoekwoorden nauw te integreren met advertentietekst en bestemmingspagina’s.
De mogelijkheid om snel en efficiënt zoekwoordgroepen te segmenteren om betere targeting te genereren.
Onthoud dat hoe hoger uw klikfrequentie, hoe beter uw kwaliteitsscores waarschijnlijk zullen zijn, en hoge kwaliteitsscores zijn een van de beste voorspellers van succes in PPC.

Wilt u weten hoe u uw klikfrequenties in een paar eenvoudige stappen kunt verhogen? Bel ons op +32 495/21 45 83