SEO Campagne

SEO Campagne is een woord die je dagelijks hoort maar wat betekend eigenlijk een SEO Campagne?  U heeft net een website of blog gemaakt en u heeft geen idee hoe u deze moet optimaliseren voor SEO. Tenzij je wat tijd hebt doorgebracht in SEO lessen, heb je waarschijnlijk gehoord over SEO Campagne. Het is een effectieve marketing strategie die uw activiteiten fructificeert en de concurrentie verhoogt. Immers, er zijn talloze bedrijven die proberen dezelfde producten en diensten te verkopen als u, en u kunt het zich niet veroorloven om achter te blijven. Maar wat is SEO Campagne nu precies?

Een SEO Campagne is een marketingstrategie

SEO CampagneEen belangrijk onderdeel van SEO voor een marketing campagne is het monitoren van de resultaten. Het succes van een campagne wordt gemeten aan de hand van het aantal bezoekers dat via organische zoekacties wordt verkregen. Goede inhoud zou het organische verkeer moeten verhogen. Echter, als een hoog percentage van de bezoekers een pagina verlaat zonder ermee bezig te zijn, dan kan het zijn dat uw inhoud niet aan hun verwachtingen voldoet. Als u uw resultaten niet bijhoudt, dan mist u wellicht kansen om nieuwe klanten te bereiken.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) genereert de hoogste kwaliteit verkeer op het web. Organische zoekresultaten worden vertrouwd door zoekgebruikers en kunnen een bedrijf helpen om na verloop van tijd een hoge ranking te krijgen. Bovendien kan SEO op lange termijn verbetering in rankings opleveren en verkeer en verkoop voor de komende jaren stimuleren. Echter, SEO is een complexe discipline. Het is moeilijker te meten en aan te passen dan betaalde search marketing (SEM).

Zoekmachine optimalisatie is een marketing strategie voor de website van een bedrijf. Hiermee kan een bedrijf de zichtbaarheid van zijn website in zoekmachines zoals Google vergroten. Het doel is om de zichtbaarheid van een website te verhogen door hoog te scoren in de resultaten van zoekmachines, anders zal de zoekmachine de website van de eerste pagina laten vallen. SEO-campagnes zijn effectief als ze bepaalde best practices volgen. Het toevoegen van relevante zoekwoorden aan de inhoud van een website kan uw positie op de zoekresultatenpagina’s verbeteren.

Het gaat om backlinking

Bij het implementeren van een SEO-strategie, is het belangrijk om te onthouden dat backlinking een cruciaal onderdeel is van uw marketingcampagne. Hoewel links van andere websites uw PPC-inspanningen kunnen versterken, garanderen ze niet dat ze u hoge rankings zullen opleveren. Om effectieve backlinks op te bouwen, moet u unieke, interessante inhoud creëren en deze delen met andere websites in uw niche. De bots van Google kunnen snel slechte SEO-praktijken oppikken, dus het is belangrijk om waar mogelijk natuurlijke en educatieve inhoud te gebruiken.

Het doel van het creëren van backlinks is om de domein- en pagina-autoriteit van uw website te verbeteren. Beide statistieken geven aan hoe relevant een bepaalde webpagina is voor de zoekmachine. Elke backlink die u maakt, verbetert de autoriteit van de pagina waarnaar wordt gelinkt, wat de algemene ranking van uw website in zoekmachines ten goede komt. Als backlinks van hoge kwaliteit zijn, kunnen ze de autoriteit van uw website verhogen en uw verkeer stimuleren. Of u nu backlinks naar uw eigen website maakt of ze van andere sites krijgt, de resultaten kunnen lonend zijn.

Dit is wat u moet weten over het opzetten van een SEO-campagne voor uw bedrijf

Een SEO-campagne is een fundamenteel onderdeel van uw SEO-strategie. Het is een goed gedefinieerd plan om een ​​zakelijk doel te bereiken: opgemerkt worden door zoekmachines om betere posities te krijgen in Search Engine Results Pages (SERP).

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een van de belangrijkste aspecten van de digitale marketingstrategie van elk bedrijf.

Consequent verkeer naar uw website leiden is een trefzekere manier om nieuwe klanten aan te trekken, meer leads te krijgen en groei voor de lange termijn te zien.

Uw team kan echter niet zomaar een heleboel met trefwoorden gevulde inhoud naar uw blog uploaden en er het beste van hopen. 

U moet een solide strategie hebben, die meerdere campagnes voor zoekmachineoptimalisatie omvat.

Met de tips in deze gids kun je succesvolle SEO-campagnes lanceren en je doelen gemakkelijker bereiken. 

klaar om te beginnen? Laten we gaan.

  • Wat is een SEO-campagne?
  • Wat is SEO-campagnebeheer?
  • Wat zijn de voordelen van een SEO-campagne?
  • Hoe maak je een succesvolle SEO-campagne?
  • Wat te verwachten na het lanceren van een SEO-campagne?
  • De beste tools voor SEO-campagnes
  • Wrap Up: het creëren van de beste SEO-campagne is een nooit eindigend proces

Wat is een SEO-campagne?

U bent waarschijnlijk al bekend met het hebben van een SEO-strategie. 

Hoewel dat een geweldige overkoepelende term is die de verschillende inspanningen beschrijft die u levert met een breder bereik, is een SEO-campagne iets gedetailleerder.

Wanneer u aan uw SEO-campagnes denkt, beschouw ze dan als de stukjes die allemaal in harmonie passen om het grotere geheel te creëren. 

Dit zijn de kleinere projecten die samenkomen om uw algemene zoek- en organische verkeersstrategie als geheel te creëren.

U kunt bijvoorbeeld één grote SEO-strategie hebben, maar vijf of zes verschillende campagnes die zijn ontworpen om het gewenste doel van uw team te bereiken.

 

Wat is SEO-campagnebeheer?

Als u meerdere campagnes tegelijk heeft lopen, kunt u ze niet zomaar op de automatische piloot laten lopen. 

Je kunt immers niet zien of ze werken als je ze niet af en toe controleert en verfijnt.

In plaats daarvan moet u weten waar iedereen zich in het proces bevindt en de resultaten onderweg volgen. 

SEO-campagnebeheer betekent het consequent beoordelen van statistieken, het maken van verfijningen en het lanceren van aanvullende campagnes.

Wat zijn de voordelen van een SEO-campagne?

De voordelen van het opsplitsen van uw algehele strategie in kleinere SEO-campagnes is dat u meer controle heeft over hoe u specifieke doelen in een kortere tijdsperiode wilt bereiken.

Stel dat u bijvoorbeeld een Google-positie op de eerste pagina wilt bereiken voor een specifieke zoekwoordgroep. 

Door specifiek rond dit doel een campagne te maken , kun je content publiceren die betrekking heeft op dit onderwerp.

Zonder een echte SEO-campagne die aan een bepaald zoekwoord is gekoppeld, zou het veel moeilijker zijn om bij te houden of u dit doel kunt bereiken, en zou u ook niet in staat zijn om alle noodzakelijke stappen te plannen om het te laten gebeuren.

Hoe maak je een succesvolle SEO-campagne?

SEO CampagneNu u weet wat een SEO-campagne is, gaan we eens kijken wat er nodig is om er een te lanceren. 

Hoewel veel mensen denken dat je alleen inhoud publiceert en het goed noemt, zijn er nog een paar stappen bij betrokken.

Door het hele proces te doorlopen, kunt u een uitgebreider overzicht krijgen van de gezondheid van uw website en doelen stellen die aansluiten bij waar u naartoe wilt.

Simpel gezegd, je wilt een plan hebben voor de verschillende elementen om een ​​solide campagne te creëren. 

Hier leest u hoe u dat kunt laten gebeuren.

Kijk waar uw website zich momenteel bevindt

Voordat u verder kunt gaan, moet u weten waar u zich momenteel bevindt. 

Het bekijken van pagina’s en zien waar ze nu staan, kan een goede indicatie zijn van de wijzigingen die u moet aanbrengen met uw nieuwe SEO-campagne.

Dit kan u ook helpen te zien waar uw eerdere SEO-inspanningen goed hebben gedaan of zelfs hebben gefaald , wat het plannen van uw nieuwste campagne gemakkelijker kan maken.

Aangezien deze informatie de basis zal zijn voor toekomstige resultaten, moet u goede aantekeningen maken en zoveel mogelijk details opnemen. 

Voeg elementen toe zoals:

  • Pagina snelheid.
  • Gezondheid van backlinks .
  • Huidige rangschikkingsstatus.

Stel een duidelijk doel voor uw SEO-inspanningen

Vervolgens moet u een duidelijk doel stellen voor wat u met uw SEO-campagne wilt bereiken. 

Is het een betere ranking voor een bepaalde term? Hogere niveaus van organisch verkeer? Betere CTR’s ?

Misschien is het zelfs zoiets als een bepaald aantal paginaweergaven op een specifieke bestemmingspagina of een langere tijd op de pagina . 

Er zijn letterlijk tientallen en tientallen ideeën die u hier kunt kiezen, dus selecteer er een of twee die het beste aansluiten bij uw grotere behoeften op het gebied van digitale marketingstrategie .

Noteer dit doel, want u zult er in de toekomst op letten.

Zoekwoordonderzoek en concurrentieanalyse

Tijdens dit gedeelte van het maken van uw SEO-campagne, wilt u zich erin verdiepen en uw onderzoek doen . 

Dit betekent dat u de juiste zoekwoorden moet vinden om uw doel te bereiken en te zien hoe uw concurrentie momenteel scoort.

Als u merkt dat de huidige topzoekresultaten voor een bepaald zoekwoord verzadigd zijn met grote bedrijven of grote zakelijke websites, wilt u deze misschien overslaan in plaats van iets anders. 

Evenzo zijn zoekwoorden die sociale-mediasites of zelfs Pinterest-pinnen oproepen, over het algemeen vrij eenvoudig om in korte tijd een hoge ranking te zien.

Dit is een van de meest cruciale aspecten van het maken van de beste SEO-campagne voor uw bedrijf, wat betekent dat het belangrijk is om er wat tijd aan te besteden.

Maak geweldige inhoud en verbeter interne links

In de meeste gevallen betekent dit dat u een paar blogposts of groenblijvende artikelen voor uw website schrijft en deze plaatst. 

Maar het kan ook het bewerken van huidige inhoud omvatten om de juiste zoektermen op te nemen of het bijwerken van termen om een ​​meer informatieve kopie op te nemen.

Zodra dit is voltooid, moet u uw interne koppeling verbeteren . 

Zorg ervoor dat u in de nieuwe berichten links maakt naar relevante onderwerpen naar andere pagina’s die al op uw website staan. 

Maar vergeet ook niet om terug te gaan naar oudere inhoud en ook interne links naar de nieuwe berichten op te nemen.

Controleer uw technische optimalisatie

Een ander belangrijk onderdeel van het creëren van een winnende SEO-campagne voor uw merk is om ook uw technische optimalisatie te controleren.

Zorg ervoor dat al uw metabeschrijvingen en titeltags overeenkomen met uw gewenste zoekwoord. 

En controleer dingen als paginasnelheid, verbroken links en andere kleine problemen die het moeilijker kunnen maken om hoog in de SERP te verschijnen.

Als het zinvol is om gestructureerde gegevens bij uw inhoud te gebruiken, zorg er dan voor dat deze ook is geïnstalleerd en goed werkt.

Volg uw resultaten

Ten slotte wilt u de resultaten van uw inspanningen bijhouden met behulp van een tool zoals Google Analytics of Google Search Console. 

Zorg ervoor dat u voldoende tijd overhoudt voordat u grote wijzigingen aanbrengt , maar houd ten minste één keer per maand in de gaten waar alles staat wat betreft ranglijsten en verkeer.

Na ongeveer zes maanden zou je moeten kunnen zien of de SEO-campagne een succes was. 

Als er in die periode echter een grote algoritmewijziging heeft plaatsgevonden, wilt u misschien wat langer wachten voordat u een definitieve beslissing neemt.

Wat te verwachten na het lanceren van een SEO-campagne?

Laten we zeggen dat u de exacte stappen heeft gevolgd die we hierboven hebben beschreven.

Wat moet u qua tijdsbestek verwachten als het gaat om het zien van resultaten?

Hoewel we zouden willen dat SEO iets was dat van de ene op de andere dag werkte , is de waarheid dat het een ongelooflijk langzaam proces is. 

In feite kunt u alles perfect goed doen en weken, maanden of zelfs een jaar lang geen verbetering in organisch verkeer zien.

Dat gezegd hebbende, willen we degenen die nieuw zijn in digitale marketing helpen een realistische tijdlijn voor hun inspanningen te behouden, vooral als dit een eerste of tweede SEO-campagne is.

Tijdens lancering

Dit is de fase waarin je al dat harde werk doet. 

Uw marketingteam is druk bezig met zoekwoordonderzoek , het schrijven van inhoud en het bouwen van pagina’s of het plaatsen van secties. 

Het is ook wanneer de oorspronkelijke inhoud wordt gepubliceerd.

Eerste paar dagen na lancering

Dit is de verfijningsfase. 

Het kan zijn dat een paar teamleden de inhoud doornemen om eventuele typefouten of problemen op te sporen. 

En u zult waarschijnlijk doorgaan en uw sitemap opnieuw indienen bij Google en Bing om het rangschikkingsproces voor specifieke zoekwoorden wat sneller te laten verlopen. 

Natuurlijk wil je dit laatste deel pas doen als je er absoluut zeker van bent dat je de komende dagen geen wijzigingen meer zult aanbrengen.

Een maand na lancering

Een maand nadat u uw inhoud heeft gelanceerd, zou uw team moeten gaan werken aan een programma voor het opbouwen van links . 

Dit is waar u werkt om de focuspagina van uw specifieke SEO-campagne op de website van iemand anders te laten linken. 

U wilt er echter zeker van zijn dat de website die naar u linkt geen SPAM is, daarom werken zaken als gastbloggen goed.

Twee maanden na lancering

Na een paar maanden moet u de tijd nemen om de algemene markt te analyseren voor het type inhoud dat u publiceert. 

Als uw niche bijvoorbeeld seizoensgebonden is, gaat er mogelijk niet zoveel verkeer naar een website in die categorie. 

U moet ook kijken of een van deze trends van invloed is op uw pagina’s of dat u nog steeds een positieve trend ziet in het bereiken van uw doelen.

Zes tot tien maanden na lancering

Dit is het moment waarop u kunt beslissen of uw SEO-campagne vruchtbaar was of niet. 

Kijk naar de verschillende analyseresultaten om te zien of er een verbetering was of dat je moet bijsturen.

Sommige problemen kunnen technisch zijn, zoals paginasnelheid, maar andere kunnen gewoon meer concurrentie in dezelfde niche omvatten. 

Vanaf hier kunt u doorgaan met het maken en bijhouden van aanpassingen of zelfs de campagne helemaal verlaten.

De beste tools voor SEO-campagnes

Natuurlijk komt het erop aan de juiste tools voor uw behoeften te gebruiken om de juiste informatie over het succes van uw SEO-campagne te krijgen. 

Hoewel er enorm veel verschillende opties op de markt zijn, zijn sommige gewoon beter voor digitale marketing dan andere.

We hebben een aantal van onze favorieten verzameld om met u te delen op basis van aanbevelingen uit de branche en beschikbare functies. 

Dit zijn de beste tools voor een succesvolle SEO-campagne.

Moz Pro

Er is een reden waarom Moz Pro wordt beschouwd als een van de beste SEO-tools in de branche. 

Het biedt niet alleen zeer uitgebreide rapportage , maar het kan u ook helpen bij het analyseren van uw website en het bepalen van de beste trefwoordzinnen waarvoor u waarschijnlijk zult ranken.

Als het gaat om het maken van best presterende SEO-campagnes, is deze informatie cruciaal voor de beslissingen die u gaandeweg neemt. 

Hoewel Moz Pro enigszins prijzig is, is het een van deze apps die je niet wilt overslaan.

Copyscape

Een van de grootste fouten als het gaat om zoekoptimalisatie is dubbele inhoud. 

Hoewel er een heleboel verschillende manieren zijn om hetzelfde te zeggen, heeft Google de neiging om fronsend te kijken bij een kopie die direct iets herhaalt dat al online is gepubliceerd.

Copyscape werkt om te voorkomen dat dit gebeurt door op internet naar u te zoeken. 

Het enige dat u hoeft te doen, is de informatie van een blogpost of artikel dat u in het programma hebt geschreven, in het programma plakken en het zal u vertellen of er al iets dergelijks op internet staat.

Het beste van alles is dat het een goede manier is om uw externe copywriting-team eerlijk te houden. 

Als u een concept ontvangt met een heleboel Copyscape-overeenkomsten, krijgt u niet de unieke geschreven inhoud waarvoor u betaalt.

Heb je je ooit afgevraagd wat websitebezoekers doen wanneer ze op je pagina terechtkomen? 

Crazy Egg is een SEO-tool die het gemakkelijk maakt om te zien waar mensen op letten als ze een bezoek brengen door middel van heatmaps .

Dit kan je een hoop informatie geven over bepaalde gebieden waar ze de aandacht verliezen of als je aanpassingen moet maken aan de algehele lay-out van de website, de navigatie moet wijzigen of meer. 

Het beste hiervan is dat het u een technische verfijningsoptie biedt om verkeer langer op de pagina te houden, wat een directe correlatie kan hebben met uw algemene positie in de zoekmachine .

Hulpprogramma’s voor paginasnelheid-inzichten

Google heeft bekend gemaakt dat paginasnelheid en mobiele ervaring twee grote factoren zijn als het gaat om ranking. 

Simpel gezegd, als het een eeuwigheid duurt om uw website te laden, zullen bezoekers niet geduldig genoeg zijn om te zien wat u te bieden heeft. 

Ze klikken gewoon op de volgende link en gaan naar iemand anders.

Page-Speed ​​Insights geeft u snel een idee van hoeveel tijd uw website nodig heeft om te laden wanneer iemand deze voor het eerst bezoekt. 

Het biedt ook gegevens over het type browser waarvoor het traag laadt en welke het goed doen.

Als u deze tool gebruikt en ziet dat er een mogelijk probleem is, kunt u uw inspanningen op de pagina controleren om te zien of sommige afbeeldingen misschien te groot zijn of dat er gebieden zijn waar uw technische team de pagina kan aanpassen. 

Maar het probleem is misschien niet eens uw site – het kan ook uw host zijn. 

Dit maakt deze tool nog belangrijker als het gaat om het identificeren en oplossen van een langzame laadtijd van pagina’s.

Google Zoekwoordplanner

Er zijn een heleboel uitstekende hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek. 

Zelfs Moz biedt een geweldige manier om te controleren op de juiste woorden en zinsdelen voor het onderwerp dat u wilt behandelen als onderdeel van uw SEO-campagne.

Soms is het echter het beste om gewoon terug te gaan naar de basis. En daarom staat Google Keyword Planner op deze lijst. 

Het is niet alleen behoorlijk nauwkeurig in termen van maandelijkse zoekgegevens , maar het kan u ook een paar aanvullende ideeën geven over andere termen die u kunt targeten als onderdeel van dezelfde inhoud. 

Uiteindelijk is dat een geweldige manier om uw algehele SEO-campagne echt te verbeteren.

Google Analytics

We kunnen geen handleiding geven over het maken van de beste SEO-campagnes voor uw bedrijf zonder op zijn minst het gebruik van Google Analytics te noemen. 

Het is niet alleen gratis, maar het is alsof u de belangrijkste informatie rechtstreeks van de bron krijgt als het gaat om het bijhouden van uw zoekwoordcampagnes.

Hoewel bijna iedereen Google Analytics op de een of andere manier gebruikt, gebruikt niet iedereen het correct. 

Daarom raden we aan om de beschikbare functies die het biedt op te frissen en te beslissen welke u tijdens uw SEO-campagne wilt volgen.

U kunt er zelfs voor kiezen om unieke dashboards te maken die alleen betrekking hebben op de SEO-doelen die u hoopt te bereiken. 

Dit kan een eenvoudige manier zijn om de statistieken in de maanden die volgen in één oogopslag te controleren, zodat je gaandeweg goed begrijpt of je inspanningen echt werken.

Wrap Up: het creëren van de beste SEO-campagne is een nooit eindigend proces

En dit is geen slechte zaak. Als je eenmaal een project hebt voltooid, is het tijd om met een ander te beginnen. 

Door meerdere campagnes tegelijk te laten lopen , kunt u een grotere en effectievere algehele SEO-strategie creëren.

Wilt u meer weten over de huidige maturiteit van uw SEO-strategie? 

Ons team heeft deze uitstekende SEO-beoordelingstool samengesteld die u niet wilt missen.