Linkbuilding teksten nodig? Elke onderneming die stopt een groot deel van zijn marketingbudget in SEO en linkbuilding. Het plaatsen van blogs op relevante websites is hierbij zeer belangrijk. Ben je op zoek naar een partij die dit voor jou kan behandelen, dan zit je hier goed. Wij maken Linkbuilding teksten voor elke niche en kunnen die teksten in een blog schrijven en plaatsen op een relevante website.
Bloggen helpt de SEO-kwaliteit te verbeteren door uw website te positioneren als een relevant antwoord op de vragen van uw klanten. Blog posts die gebruik maken van een verscheidenheid aan on-page SEO tactieken kunnen u meer kansen geven om te ranken in zoekmachines en maken uw site aantrekkelijker voor bezoekers.
Hoewel verblijftijd een indirecte rankingfactor is voor Google, is het een kritieke factor in de gebruikerservaring – en we weten dat gebruikerservaring koning is als het op SEO aankomt. De verblijftijd is de tijd die een lezer doorbrengt op een pagina van uw blogsite. Vanaf het moment dat een bezoeker op uw site klikt in de SERP, tot het moment dat ze de pagina verlaten wordt beschouwd als dwell time. Deze metriek vertelt zoekmachines zoals Google indirect hoe waardevol uw inhoud is voor de lezer. Het is logisch dat hoe langer ze op de pagina blijven, hoe relevanter deze voor hen is.
Linkbuilding teksten laten maken?
Als je ooit eerder een blogpost hebt geschreven, weet je hoeveel tijd het kan kosten. Als je dan een blog hebt geschreven moet die blog ook op een relevante website geplaatst worden, ok maar waar vind je die? Wij kunnen hierbij helpen, ons team zorgt voor goede linkbuilding teksten over uw product of dienst. Naast het schrijven kunnen we ook de blog voor jou plaatsen, eenvoudig toch?
De Linkbuilding teksten die we schrijven kunnen variëren van 400 woorden tot 1400 woorden, in de content kunnen we foto’s en 1 tot 3 links opnemen.
Bel voor info over Linkbuilding teksten en blogs op +32 495/21 45 83 of mail naar: info@seobureau.be.
Tarieven voor het schrijven van linkbuilding teksten
- Wij schrijven een blog van 500 tot 750 woorden voor slechts € 25
- Een blog van 1000 tot 1500 woorden voor slechts € 35
- Daarnaast kunnen we de blog plaatsen indien gewenst op één van onze websites aan € 35.
We beschikken over meer dan 600 sterke websites in verschillende niches waar we de blogs kunnen plaatsen.
Voorbeelden van blogs
https://www.theweddingblog.be/page/waar-spenderen-rijke-mensen-hun-geld-aan-uit/
https://www.cdecointerieur.be/page/hoe-unieke-muurstickers-te-kiezen/
https://www.sfeervol-wonen.be/page/de-beste-manieren-om-de-temperatuur-op-je-terras-te-reguleren/
https://www.interieur-tips.be/page/een-buitenruimte-die-bij-je-past/
https://louer-de-bureau.be/les-atouts-et-les-points-faibles-de-la-location-de-voiture
https://www.sfeervol-wonen.be/page/wat-zegt-een-haard-over-jou/
https://www.woning-inrichten.be/page/een-speciale-haard-voor-een-romantische-sfeer/
https://www.bouwtradex.nl/page/wist-je-dit-over-metaal/
Waarom blogs laten maken?
Voor zowat elke vraag of behoefte die u heeft, weet u dat Google er is. Voor veel mensen is de razend populaire zoekmachine hun eerste stop bij het zoeken naar zo ongeveer alles. Dat betekent dat het niet uitmaakt welk type website u heeft, als u wilt dat mensen deze vinden, moet u deze in de zoekmachine laten verschijnen. En dat is moeilijk. Een van de beste dingen die u kunt doen om uw kansen op een hoge positie in de zoekmachines te vergroten is door blogs en sterke linkbuilding teksten te laten maken.
Zoekmachine optimalisatie, of SEO, is ongelooflijk belangrijk voor marketeers. Wanneer u uw webpagina’s optimaliseert – inclusief uw blogberichten – maakt u uw website beter zichtbaar voor mensen die zoekmachines (zoals Google) gebruiken om uw product of dienst te vinden.
Helpt bloggen echt bij SEO?
Ja dat doet het. Dat is het simpele antwoord. Maar het hebben van een blog is op zich geen rankingfactor.
Bloggen is goed voor SEO omdat het helpt bij een aantal zaken die belangrijke rankingfactoren zijn . Wanneer u een blog heeft die regelmatig wordt bijgewerkt met blogberichten van hoge kwaliteit en over onderwerpen die relevant zijn voor uw publiek, kan dit een enorm verschil maken voor hoe uw algehele website presteert in de zoekmachines.
Er zijn zes belangrijke redenen waarom je een blog en linkbuilding teksten moet hebben.
1. Bloggen houdt uw website fris en actueel.
Als u ooit een website tegenkomt waarvan u zich realiseert dat deze al jaren niet is bijgewerkt, verliest u waarschijnlijk onmiddellijk enig vertrouwen in de informatie die u ziet. Het bedrijf dat het vertegenwoordigt, kan volledig failliet zijn gegaan of de website kan informatie verstrekken die sinds die laatste update volledig is ontkracht of gewijzigd.
Google wil zijn zoekers geen verouderde informatie bezorgen. Websites die regelmatig worden bijgewerkt, geven aan dat de website leeft en nieuwe inhoud biedt . Het geeft de algoritmen van zoekmachines ook meer reden om uw website vaker te indexeren, waardoor deze na verloop van tijd meer op hun radar blijft.
U zult waarschijnlijk geen reden hebben om uw startpagina regelmatig bij te werken (en het zou niet per se een goede zakelijke zet zijn om dit te doen), dus een blog is een praktischer hulpmiddel om regelmatig nieuwe inhoud aan uw website toe te voegen .
2. Blogs kunnen de tijd van gebruikers op de pagina verbeteren.
De eerste prioriteit van Google is de mensen die zoekopdrachten uitvoeren de informatie te geven waarnaar ze op zoek zijn, zodat ze terug blijven komen om Google opnieuw te gebruiken. Als iemand die een zoekopdracht uitvoert, op de eerste link klikt, deze vervolgens nutteloos vindt en onmiddellijk vertrekt om terug te gaan naar de zoekpagina, vertelt dat Google dat het eerste resultaat niet zo nuttig was als ze dachten. Aan de andere kant, wanneer iemand op een resultaat klikt en een tijdje op de website blijft, geeft dat aan Google door dat deze website eigenlijk heel nuttig is.
Hoewel Google niet ronduit heeft gezegd dat de verblijfstijd, of de tijd die mensen op uw website doorbrengen zodra ze erop zijn beland, absoluut een rangschikkingsfactor is, hebben ze andere uitspraken gedaan die duidelijk maken dat het iets is waar ze aandacht aan besteden en geven waarde aan.
Iemand die naar je website komt vanuit een blogpost die in de zoekresultaten verschijnt, zal meer reden hebben om een tijdje te blijven en het hele ding te lezen dan iemand die op een pagina met minder tekst of informatie belandt.
En dat wordt nog meer het geval met langere, uitgebreidere berichten. SEO-onderzoekers hebben ontdekt dat langwerpige blogberichten doorgaans beter presteren dan kortere – het gemiddelde resultaat op de eerste pagina op Google is bijna 2000 woorden lang.
3. Met bloggen kunt u zich richten op SEO-geoptimaliseerde long-tail-zoekwoorden
Veel mensen beginnen met SEO en willen zich richten op de meest relevante zoekwoorden voor uw bedrijf. Als je bijvoorbeeld kampeerspullen verkoopt, wil je op pagina één verschijnen voor de term ‘kampeerspullen’.
Hoewel dat een mooi doel is, zal het waarschijnlijk moeilijk zijn om een toppositie te vinden voor die zoekopdracht, tenzij je het grootste merk voor kampeerartikelen in het land bent. SEO is echt competitief. De beste gok voor de meeste merken is om te zoeken naar langere, specifiekere zoekwoorden waar mensen naar zoeken die relevant zijn voor het bedrijf, en proberen daarop te ranken.
Dit worden long-tail-zoekwoorden genoemd en ze zijn uiterst belangrijk voor elke SEO-strategie – de helft van alle zoekopdrachten zijn voor termen die vier woorden of langer zijn. Maar ze kunnen lastig zijn om in uw productpagina’s te passen. Het zijn echter de perfecte termen om te targeten in een linkbuilding teksten blogpost. Een winkel die kampeerspullen verkoopt, kan hun blogposts gebruiken om informatie te verstrekken over termen als “beste kampeerspullen voor koud weer” of “wat heb je nodig als je gaat kamperen met de auto?”
Deze zoekopdrachten trekken niet zoveel verkeer aan als ‘kampeerspullen’, maar ze zijn afkomstig van mensen die duidelijk tot uw doelgroep van kampeerders behoren en, als u de eerste pagina kunt bereiken, krijgt u veel meer verkeer via deze onderwerpen dan zou je op pagina vijf of tien voor bredere, meer populaire termen.
4. Een blog geeft je de mogelijkheid om intern te linken.
Zoveel van SEO gaat over links en interne links zijn de gemakkelijkste voor u om te krijgen, omdat u ze zelf kunt maken. Het niet opnemen van interne links op uw website die gebruikers van de ene pagina op de site naar de andere verwijzen, is een van de eenvoudigste SEO-fouten die u kunt maken.
Hoewel u waarschijnlijk enkele goede interne linkmogelijkheden kunt vinden op de hoofdpagina’s van uw website, zullen de kansen pas echt bloeien als u begint met het publiceren van blogposts. Naarmate u meer pagina’s toevoegt over verschillende, maar gerelateerde onderwerpen, voegt u meer mogelijkheden toe om die pagina’s op natuurlijke wijze aan elkaar te koppelen.
Elke keer dat u dit doet, kunt u de ankertekst strategisch gebruiken om Google beter te vertellen waar de pagina waarnaar u linkt, over gaat, waardoor de verbinding met uw doelzoekwoorden wordt versterkt in hoe het algoritme deze ziet.
5. Een kwaliteitsblog geeft andere sites meer redenen om terug te linken naar uw site.
Die interne links in de linkbuilding teksten zijn belangrijk, maar het moeilijkste van SEO is het verdienen van externe links. Om ervoor te zorgen dat Google uw website als betrouwbaar en gezaghebbend beschouwt, moeten andere sites (en gerespecteerde) naar die van u linken. Het is niet onmogelijk om externe links te krijgen zonder een blog, maar het is veel, veel moeilijker.
Als je een blog schrijft, vul je je website pagina na pagina met waardevolle informatie. Telkens wanneer een andere website besluit dat het waardevol is voor hun lezers om hen naar nuttige informatie op een andere site te verwijzen, is de kans veel groter dat uw website die informatie zal bieden die het waard is om naar te linken als u een heleboel geweldige blogposts heeft.
Onderzoek wijst dit uit. HubSpot heeft ontdekt dat bedrijven die een blog op hun website hebben, tot 97% meer inkomende links verdienen . Het is gewoon logisch dat meer websites linken naar dat echt nuttige bericht dat je hebt geschreven over hoe je het beste Moederdagcadeau voor een kieskeurige moeder kunt vinden dan naar je startpagina.
6. Een blog helpt je om contact te maken met je publiek.
Dit is geen directe linkende factor zoals links zijn, maar het is iets dat aanzienlijk bijdraagt aan linking factoren. Wanneer uw publiek een bericht leest dat ze leuk vinden, is de kans groter dat ze het delen, er meer verkeer naartoe leiden, terugkomen naar uw website om meer van uw inhoud te zien en zich misschien zelfs aanmelden voor uw e-maillijst. Wanneer u veel verkeer en terugkerende bezoekers krijgt, laat dat Google zien dat mensen uw website leuk vinden en verhoogt u uw autoriteitsniveau in hun algoritme.
En hoewel dat vanuit een SEO-perspectief best goed is, is het uiteindelijk belangrijker voor het succes van uw website dan waar u zich in de ranglijst bevindt. Mensen in uw doelgroep die uw website bezoeken, ermee in contact komen en regelmatige volgers worden, is waardevoller dan welke #1 plek op Google dan ook (dat is de hele reden waarom u de plek in Google wilt hebben).
Een blog is een goede manier om die connecties te leggen en een blijvende relatie op te bouwen met de mensen die je wilt bereiken. Dus heb je linkbuilding teksten en blogs nodig? Contacteer ons.