Het belang van een hoge pagerank autoriteit is niet te onderschatten. Aan elke link wordt een PageRank-waarde toegekend. Hoe hoger de PageRank, hoe meer autoriteit de link heeft. Om hoger te scoren, moet een pagina dus een groot aantal links van goede kwaliteit hebben die naar de pagina verwijzen. De zoekmachine analyseert alle links en pagina’s voor een zoekopdracht en geeft ze een score op een logaritmische schaal van 0 tot 10. Er waren eenvoudigere tijden toen PageRank de enige metriek was die je had om je SEO-succes te meten. Maar nu, SEO heeft verschillende metrieken om op te focussen. Het resultaat – je hebt de neiging om de meest belangrijke metriek van allemaal, PageRank, te missen.
Laten we u opfrissen over het belang van het bijhouden van PageRank, hoe het werkt, en hoe goede SEO uw site naar een hogere positie kan duwen.
Wat is PageRank?
Eenvoudiger gezegd, PageRank is de numerieke waarde die Google toekent om het belang van een bepaalde pagina aan te geven. Het is het basissysteem voor het toewijzen van pagina-autoriteit dat wordt gebruikt door het Google-zoekalgoritme sinds de oprichting ervan.
Aan elke link wordt een PageRank-waarde toegekend. Hoe hoger de PageRank, hoe meer autoriteit de link heeft. Dus om een pagina hoger te laten scoren, moet deze een goede hoeveelheid kwaliteits-links hebben die ernaar verwijzen.
De zoekmachine analyseert alle links en pagina’s voor een zoekopdracht en geeft ze een score op een logaritmische schaal van 0 tot 10. Een lage score van 0 staat voor een lage pagina-autoriteit, en de hoogste score van 10 staat voor een zeer hoge link-autoriteit. Ter vergelijking, PageRank van 10 heeft dezelfde autoriteit als die van duizenden PageRank 1 links.
Hoe werkt PageRank?
Google’s huidige PageRank algoritme is veel complexer dan de oorspronkelijke opzet. Hoewel het nog steeds gebruik maakt van link-autoriteit als de belangrijkste factor voor Google ranking, is het eigenlijke algoritme bijgewerkt met verschillende meer factoren om de vertrouwensfactor van een site te meten.
Elke link naar een site of pagina wordt bekeken en geëvalueerd op basis van de kwaliteit ervan. Als er bijvoorbeeld 10 links naar een pagina verwijzen, krijgen ze niet allemaal hetzelfde gewicht bij het berekenen van de totale paginarank voor die pagina.
De paginarank van een site zal een berekening zijn gebaseerd op de paginarank van alle pagina’s die naar de site linken.
Enkele van de factoren die gebruikt worden voor het berekenen van de paginarank zijn:
Anchor tekst
Anchor tekst is de eigenlijke tekst die je aan een onderliggende link vastmaakt. Het moet beschrijvend zijn en overeenkomen met de zoektermen die in zoekopdrachten worden gebruikt.
Maar overmatig gebruik van ankerteksten en linkbuilding zonder relevante inhoud kan leiden tot straffen en algoritmische aanpassingen
Waarschijnlijkheid dat op de link wordt geklikt.
De waarschijnlijkheid dat op een link wordt geklikt is een belangrijke factor voor de uiteindelijke ranking van een pagina. In de vroege algoritmemodellen werden alle links op de pagina even zwaar gewogen. Maar met de Reasonable Surfer Update van 2004 zal het algoritme nu verschillende waarden aan de links toekennen, afhankelijk van de waarschijnlijkheid dat er op wordt geklikt. Bijvoorbeeld, een link om te kopen of in te schrijven zal veel meer aangeklikt worden dan een link naar de Algemene Voorwaarden pagina.
Interne links
Interne links zijn de links die u aanbrengt om de navigatie en de inhoudsstructuur binnen uw pagina te vergemakkelijken. Wanneer je een goede interne linkstructuur hebt, kan je zorgen voor een goede pagerank, zelfs voor sites die geen externe links hebben.
NoFollow-links
NoFollow links hebben een no-follow attribuut gespecificeerd als een manier om de stroom van PageRank vorm te geven. Maar deze methode is niet meer van toepassing omdat Google dit attribuut negeert en de PageRank zal verdelen over alle opgegeven links, ongeacht het No-follow attribuut.
Waarom is PageRank niet meer zo populair als voorheen?
Voorheen bood Google een PageRank Toolbar aan om de PageRank en soortgelijke details voor elke webpagina te bekijken. Maar het werd een beetje contraproductief omdat webmasters zich obsessief gingen richten op SEO-tactieken die alleen gericht waren op PageRank in plaats van zich te richten op kwaliteitsinhoud.
Door de PageRank-score te verbergen voor het publiek, probeerde Google dergelijke brute krachttactieken terug te dringen en ervoor te zorgen dat rangmanipulaties niet meer gebeuren. De toolbar werd in 2016 met pensioen gestuurd.
Waarom moet je je nog steeds focussen op PageRank?
PageRank mag dan aan het publieke oog onttrokken zijn, het is nog steeds de officiële manier om het belang van een pagina te beoordelen. Google gebruikt nog steeds het PageRank-algoritme om autoriteit toe te kennen aan uw webpagina’s, en begrijpen hoe het werkt is een betere manier om uw SEO te verbeteren in plaats van gissingen te maken.
Voor een betere meting van PageRank, kunt u een website rank checker van derden zoals Rankchecker gebruiken om de keyword rankings te controleren. Hier zijn enkele dingen die u absoluut moet begrijpen over PageRank:
PageRank heeft geen directe relatie met verkeer
Het wordt bepaald door de kwantiteit en kwaliteit van inkomende links en wordt gespecificeerd als een numerieke waarde op de schaal van 0 tot 10, waarbij 10 het hoogste belang vertegenwoordigt.
PageRank score geeft het niveau van geloofwaardigheid van uw site aan.
U moet actie ondernemen om uw PageRank te verbeteren, omdat deze nog steeds door Google wordt gebruikt om uw pagina-autoriteit te bepalen.
Een betere PageRank kan u helpen hoger te bieden voor advertentiespots en sponsorberichten
Een betere PageRank kan u helpen betere backlinks te krijgen
Een betere Page Rank verbetert uw SEO en zorgt voor hogere posities in de SERPs.
Tips om een betere Page Rank te krijgen
Creëer unieke kwaliteit SEO geoptimaliseerde inhoud voor uw blog en webpagina’s
Maak gebruik van een goede content structuur met efficiënt gebruik van header tags en trefwoorden
Zorg voor kwalitatieve en relevante backlinks voor uw pagina’s. Omdat niet alle links hetzelfde gewicht krijgen, is het zinvol om backlinks te krijgen van relevante sites met goede inhoud. Enkele manieren om backlinks te krijgen zijn onder andere gastplaatsing, forumplaatsing, broken link building en e-mail outreach campagnes
Maak kwaliteit artikelen en guest post inzendingen naar sites met een hoge paginarank en voeg link backs naar uw site. U kunt ook uw blogs indienen bij hoog gerangschikte webdirectories.
Zorg ervoor dat uw site een goede structuur heeft, zodat Google uw site goed kan indexeren
Volg een solide interne linking structuur.
Herstel gebroken links en stel de nodige omleidingen in als en wanneer dat nodig is.
Alles wat u moet weten over Google PageRank (waarom het er nog steeds toe doet)
Stap tien jaar terug in de tijd en PageRank was de SEO-statistiek waar iedereen het over had.
Als u al meer dan een paar jaar in de branche werkt, herinnert u zich ongetwijfeld de opwinding die ontstond toen u hoorde dat er een update was geweest voor de PageRank-werkbalk.
Met een beetje geluk zouden uw recente inspanningen een verhoging van uw PageRank-score hebben opgeleverd, wetende dat dit betekende dat Google uw site nu als gezaghebbender beschouwde dan voorheen.
Een verhoging van uw PageRank-score was een geweldige demonstratie dat uw SEO-strategie (en in het bijzonder uw linkbuilding-strategie ) werkte.
Snel vooruit naar 2021, en PageRank wordt zelden genoemd.
Maar dat is niet omdat het niet langer belangrijk is, alleen dat het niet langer een publieksgerichte maatstaf is. En wanneer SEO’s iets niet meer kunnen meten, praten ze er uiteindelijk niet meer over.
Wat is PageRank?
Als u zich PageRank herinnert, komt dit waarschijnlijk het beste in u op als u erover nadenkt:
Dat is de beruchte PageRank-werkbalk van Google.
Dit is wat we allemaal gingen associëren met PageRank en de statistiek waar SEO’s universeel geobsedeerd door raakten.
Maar PageRank is veel meer dan alleen de werkbalk.
PageRank — een systeem voor het rangschikken van webpagina’s
PageRank is een systeem voor het rangschikken van webpagina’s dat de oprichters van Google, Larry Page en Sergey Brin, hebben ontwikkeld aan de Stanford University. En wat belangrijk is om te begrijpen is dat PageRank draait om links.
Hoe hoger de PageRank van een link, hoe gezaghebbender deze is.
We kunnen het PageRank-algoritme vereenvoudigen om het te beschrijven als een manier om het belang van een webpagina te meten door de kwantiteit en kwaliteit van de links die ernaar verwijzen te analyseren.
De PageRank-score
Het is misschien niet verwonderlijk dat PageRank een complex algoritme is dat een belangrijke score toekent aan een pagina op internet.
Maar wat de alledaagse SEO betreft, was PageRank een lineaire weergave van een logaritmische schaal tussen 0 en 10 die werd weergegeven op de PageRank-werkbalk.
Een PageRank-score van 0 is doorgaans een website van lage kwaliteit, terwijl een score van 10 daarentegen alleen de meest gezaghebbende sites op internet vertegenwoordigt.
De sleutel tot het begrijpen van PageRank-scores is dat het een logaritmische schaal gebruikt. Weet u niet zeker wat dat betekent in termen van leken?
Een logaritmische schaal is een manier om numerieke gegevens over een zeer breed bereik van waarden op een compacte manier weer te geven – meestal zijn de grootste getallen in de gegevens honderden of zelfs duizenden keren groter dan de kleinste getallen.
Zoals gemeld door Search Engine Watch : “Het heeft een geschatte basis van 4-5. Met andere woorden, uitgaande van een basis van 5, zijn PR2-links vergelijkbaar met 5 PR1-links; een PR6-link is vergelijkbaar met 5 PR5-links, enzovoort. .”
Al heel snel zien we dat een PR10-link vergelijkbaar is met duizenden PR1-links.
De reden waarom SEO’s zo gefixeerd raakten op deze statistiek, is dat PageRank van de ene pagina naar de andere gaat, wat betekent dat een website autoriteit kan krijgen door te worden doorgelinkt vanaf een andere met een hogere PageRank-score.
Heel eenvoudig, PageRank (dat via links tussen websites wordt doorgegeven) helpt een website om hoger te scoren, en het algoritme is gebaseerd op het concept dat een pagina belangrijk wordt geacht als andere belangrijke pagina’s ernaar verwijzen.
Google gebruikt vandaag nog steeds PageRank als onderdeel van zijn algoritme, maar het oorspronkelijke patent is verlopen en wordt in deze oorspronkelijke vorm sinds 2006 niet meer gebruikt , en degene die we nu zien is uiteindelijk veel complexer.
Een korte geschiedenis van Google PageRank
Het eerste PageRank-patent werd op 1 september 1998 ingediend en werd het oorspronkelijke algoritme dat Google gebruikte om het belang van een webpagina te berekenen en deze te rangschikken.
Kortom, Google werd letterlijk gevormd op basis van het idee van Sergey Brin dat informatie op het web kan worden gerangschikt op basis van de linkpopulariteit van een pagina, dat hoe meer links naar een pagina verwijzen, hoe hoger deze scoort.
En als we kijken naar de paper die Google introduceerde , kunnen we duidelijk zien dat PageRank wordt verwezen bij het uitleggen van de functies van de zoekmachine:
De Google-zoekmachine heeft twee belangrijke functies die hem helpen om zeer nauwkeurige resultaten te produceren. Ten eerste maakt het gebruik van de linkstructuur van het web om een kwaliteitsrangschikking voor elke webpagina te berekenen. Deze rangschikking wordt PageRank genoemd en wordt in detail beschreven in [Pagina 98]. Ten tweede gebruikt Google link om de zoekresultaten te verbeteren.
PageRank is letterlijk wat Google zo uniek maakte.
Het artikel legt verder uit: “De citatie (link) grafiek van het web is een belangrijke bron die grotendeels ongebruikt is gebleven in bestaande webzoekmachines.”
De introductie van de Google Toolbar
In 2000 introduceerde Google de werkbalk die we ons nu allemaal herinneren als de manier waarop we de PageRank-score van onze site (en die van onze concurrenten) konden zien.
Als gevolg hiervan begonnen SEO’s uitsluitend gefixeerd te raken op het verhogen van PageRank als een maatstaf voor het verbeteren van rankings, grotendeels gedreven door een vereenvoudigd begrip van het algoritme dat suggereerde dat een webpagina met het hoogste aantal links het hoogst zou moeten scoren.
Een eenvoudige verklaring voor de aanpak van velen in de vroege jaren 2000 was dat hun doel was om zoveel mogelijk links te krijgen van webpagina’s met een zo hoog mogelijke PageRank.
Hierdoor begon PageRank natuurlijk gemanipuleerd te worden, waarbij geld van eigenaar wisselde voor links en wat velen van ons zich zullen herinneren als linkfarms .
Fast track bijna 15 jaar, en Google zou stoppen met het updaten van deze openbare werkbalk in 2014 (met de laatste bevestigde update in december 2013) en het volledig buiten gebruik stellen in 2016.
Dit betekent natuurlijk niet dat Google is gestopt met het gebruik van PageRank als onderdeel van het algoritme, alleen dat het niet langer een publieksgerichte statistiek is.
Een bijgewerkt PageRank-patent
Het oorspronkelijke PageRank-patent uit 1998 liep in 2018 af en werd tot verbazing van velen niet verlengd. Rond deze tijd bevestigde een voormalige Google-medewerker dat het oorspronkelijke algoritme sinds 2006 niet meer was gebruikt.
Maar dat betekent niet dat PageRank dood is, verre van dat.
Het oorspronkelijke patent werd vervangen door dit nieuwe . Om de verschillen met het origineel volledig te begrijpen, raden we je aan om de analyse van Bill Slawski hier te lezen .
Dit nieuwe patent verwijst naar “seed-sites in de vertrouwde seed-sets” en definieert deze als “… speciaal geselecteerde pagina’s van hoge kwaliteit die een goede webverbinding bieden met andere niet-seed-pagina’s”, met als twee voorbeelden de Google Directory (deze was nog steeds live toen het patent werd ingediend) en de New York Times.
“[Seed-sites] moeten betrouwbaar en divers genoeg zijn om een breed scala aan terreinen van algemeen belang te bestrijken en goed verbonden zijn met andere sites. Ze moeten een groot aantal nuttige uitgaande links hebben om het identificeren van andere nuttige en hoogwaardige pagina’s te vergemakkelijken, handelend als “hubs” op het web.”
Het nieuwe patent leek een rankingscore te geven aan een webpagina op basis van hoe ver deze verwijderd is van een seed-set. Dat gezegd hebbende, verwijst dit patent niet echt naar PageRank (of claimt het een bijgewerkte versie van het algoritme te zijn).
Integendeel, de SEO-gemeenschap heeft begrepen dat het fungeert als een PageRank-modifier op basis van de nabijheid van de seed-set van sites.
Begrijpen hoe PageRank werkt
Heel eenvoudig, PageRank is fascinerend.
Het is iets dat elke SEO (en linkbuilder) diepgaand zou moeten begrijpen, al was het maar om context te bieden rond de reden waarom links een van Google’s top 3 rankingfactoren blijven .
Maar hoe werkt PageRank precies?
Toen het patent voor het eerst werd ingediend en het vroege algoritme van Google werd ontwikkeld, was het gebaseerd op de theorie dat een link van de ene website naar de andere fungeerde als een blijk van vertrouwen en gezag. En dus, hoe meer links (stemmen) naar een pagina verwijzen, hoe meer deze moet worden vertrouwd en dus hoger moet scoren.
Maar, zoals gedefinieerd in het originele artikel: “PageRank breidt dit idee uit door links van alle pagina’s niet gelijk te tellen en door het aantal links op een pagina te normaliseren.”
Een link is niet zomaar een rechtstreekse stem. Er wordt rekening gehouden met de autoriteit van een pagina. Een link van een PageRank 6-pagina is uiteindelijk een meer gezaghebbende stem dan een van een PageRank 2-pagina.
En deze stroom van PageRank tussen pagina’s wordt door SEO’s soms ‘link juice’ genoemd.
Maar laten we eens kijken naar de berekeningen achter PageRank:
“We nemen aan dat pagina A pagina’s T1…Tn heeft die ernaar verwijzen (dwz citaten). De parameter d is een dempingsfactor die kan worden ingesteld tussen 0 en 1. Meestal stellen we d in op 0,85. Er zijn meer details over d in de volgende sectie. Ook wordt C(A) gedefinieerd als het aantal links dat pagina A verlaat. De PageRank van een pagina A wordt als volgt gegeven:
PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))
Merk op dat de PageRanks een kansverdeling over webpagina’s vormen, dus de som van de PageRanks van alle webpagina’s zal één zijn.”
Wat dit in eenvoudiger bewoordingen betekent, is dat de PageRank van pagina B wordt berekend door de PageRank van pagina A te vermenigvuldigen met 0,85. Dit staat bekend als de dempingsfactor.
Als pagina B vervolgens naar pagina C linkt, krijgt deze 85% van de PageRank van B (72,25% van de pagina A’s).
Als een webpagina geen links heeft die ernaar verwijzen, begint die pagina niet met 0 PageRank, maar met 0,15.
Maar het wordt nog ingewikkelder als er meer dan één externe link op een pagina staat.
Zoals vermeld in dit bericht uit 2004 op Search Engine Roundtable :
Als u een link van pagina A naar pagina B plaatst, distribueert pagina A PageRank naar pagina B. PageRank van pagina A wordt niet verdund door uit te linken, maar de links zijn minder waard, in termen van de waarde van de PageRank, wanneer er zijn meer links op pagina A.
PageRank is complex, en om in meer detail te begrijpen hoe het werkt; je kunt deze gedetailleerde gids bekijken die een inleiding geeft tot PageRank voor SEO .
Factoren die de PageRank beïnvloeden en die er nog steeds toe doen
Natuurlijk zijn en waren er factoren die PageRank beïnvloeden.
We hebben het al gehad over het feit dat niet alle links gelijk zijn in termen van de PageRank die ze doorgeven. Maar wat zijn enkele van de factoren die de PageRank kunnen (en hebben) beïnvloeden?
We gaan specifiek kijken naar:
- Anker tekst
- De kans dat er wordt geklikt
- Interne links
- Nofollow-links
Je moet niet alleen begrijpen wat deze beïnvloedende factoren zijn, maar ook hoe ze van toepassing zijn op SEO in 2021, die je moet gebruiken en die je moet vermijden als onderdeel van je favoriete tactieken.
Anker tekst
Het originele artikel van Google verwees naar link -ankertekst door te stellen dat “de tekst van links op een speciale manier wordt behandeld in onze zoekmachine” en dat “ankers vaak nauwkeurigere beschrijvingen van webpagina’s geven dan de pagina’s zelf.”
In de begindagen van Google had ankertekst een belangrijke invloed op de positie van een pagina.
Als u wilt rangschikken voor de term ‘rode schoenen’, hoe meer links u had die die term als ankertekst gebruikten, hoe hoger u zou kunnen rangschikken.
Linkbuilding werd een race tussen SEO’s om te zien wie zoveel mogelijk ankertekstlinks met exacte match kon krijgen van pagina’s met een hoge PageRank.
Het werkte (gedurende enige tijd), maar het was pure manipulatie van de richtlijnen voor webmasters van Google en dit wordt specifiek beschouwd als een linkschema .
Snel vooruit naar 2021, en het overmatig gebruik van ankertekstmanipulatie zal resulteren in giftige links en mogelijk een handmatige boete of algoritmische aanpassing.
De kans dat er op een link wordt geklikt
De waarschijnlijkheid dat er op een link wordt geklikt, is een belangrijke beïnvloeder van PageRank en wordt vermeld in het redelijke surferpatent van Google .
Het oorspronkelijke PageRank-algoritme kende een gelijk gewicht toe aan links op een pagina. Overwegende dat het redelijke Surfer-octrooi uit 2004 aangeeft dat niet alle links even snel worden aangeklikt; daarom wordt aan verschillende links een andere waarde toegekend, afhankelijk van hun potentie om te worden aangeklikt.
Een gegeven voorbeeld van links waarop minder snel wordt geklikt, zijn ‘servicevoorwaarden’-links en banneradvertenties, maar kunnen ook links in een voettekst of een vergelijkbare locatie bevatten.
Interne links
Intern linken is een krachtige SEO-tactiek, en daar is een goede reden voor.
U kunt PageRank helpen om door uw site te stromen met een solide interne linkstructuur, en als u eenmaal begrijpt hoe dit werkt, is het gemakkelijk in te zien waarom deze tactiek zo’n merkbare impact kan hebben, vooral wanneer u linkt naar pagina’s waarnaar niet is gelinkt ergens anders.
U kunt meer leren over hoe u deze tactiek effectief kunt gebruiken in onze gids voor intern linken .
NoFollow-links
NoFollow-links voorkwamen de stroom van PageRank tot voor kort toen dit een hint werd.
Historisch gezien gebruikten SEO’s soms het NoFollow-attribuut om de stroom van PageRank te vormen – op basis van het feit dat als een pagina 5 externe links had, PageRank allemaal door de ene gevolgde link zou gaan als 4 van de 5 nofollow waren.
In 2009 bevestigde Matt Cutts van Google echter dat dit niet langer zou werken en dat PageRank zou worden verdeeld over links, zelfs als er een NoFollow-attribuut aanwezig was (maar alleen via de gevolgde link).
Meer informatie over Nofollow-, gesponsorde en UGC-links
Waarom heeft Google de PageRank-werkbalk buiten gebruik gesteld?
SEO’s raakten geobsedeerd door PageRank en het werd al snel het meest gericht op SEO-tactiek, zelfs boven het creëren van geweldige inhoud en een solide gebruikerservaring.
Het probleem was dat door het publiekelijk delen van een PageRank-score, dit voor SEO’s gemakkelijker te manipuleren werd, naast factoren als ankertekst, nofollow en het redelijke surfermodel.
SEO’s wisten hoe ze PageRank konden gebruiken om hun websites hoger te rangschikken, en ze profiteerden hiervan.
Als we dit vanuit het perspectief van Google bekijken, was de openbare PageRank-werkbalk het probleem. Zonder dit was er geen nauwkeurige meting van de autoriteit van een webpagina (althans officieel).
Uiteindelijk misbruikten SEO’s PageRank en gebruikten het om rankings te manipuleren, waardoor Google geen andere keus had dan de werkbalk buiten gebruik te stellen, wat in 2016 gebeurde.
Waarom PageRank er nog steeds toe doet in 2021
PageRank is nog steeds belangrijk in 2021.
Dat er niet langer een werkbalk is die ons de PageRank-score van een webpagina geeft, betekent niet dat deze niet nog steeds wordt gebruikt.
In 2017 bevestigde Google’s Gary Illyes zelfs op Twitter dat ze nog steeds PageRank gebruikten.
DYK dat we na 18 jaar nog steeds PageRank (en honderden andere signalen) gebruiken bij het rangschikken?
Wil je weten hoe het werkt? https://t.co/CfOlxGauGF pic.twitter.com/3YJeNbXLml— Gary 鯨理/경리 Illyes (@methode)9 februari 2017
PageRank is nooit verdwenen en als u begrijpt hoe het werkt, kunt u alleen maar een betere SEO worden. Als je het originele artikel van Google nog steeds niet hebt gelezen , moet je dat doen.
Bestaat er een vervangende PageRank-statistiek?
Google heeft nooit officieel een nieuwe versie van de PageRank-werkbalk uitgebracht, maar PageRank wordt natuurlijk nog steeds veel gebruikt door Google.
We kunnen het gewoon niet meer meten met een tool.
Een aantal SEO-softwaretools en -platforms hebben hun eigen autoriteitsstatistieken uitgerold en SEMrush heeft onze eigen ‘ autoriteitscore ‘.
Autoriteitsscore is een samengestelde domeinscore die de algehele kwaliteit van een website beoordeelt en u vertelt hoe invloedrijk een backlink van een site kan zijn voor uw SEO, en is gebaseerd op:
- Backlinkgegevens, inclusief verwijzende domeinen, volg- en nofollow-links en meer.
- Organische zoekgegevens, inclusief organisch zoekverkeer en zoekwoordposities.
- Websiteverkeersgegevens (maandelijkse bezoeken).
Deze statistiek gebruikt natuurlijk backlink-gegevens als onderdeel van het scorealgoritme, maar is niet bedoeld om PageRank rechtstreeks te vervangen.
En dit is iets wat je moet begrijpen.
Statistieken van derden worden niet gebruikt in het algoritme van Google. Ze zijn er nooit geweest en zullen dat ook nooit zijn, maar zijn bedoeld om u te helpen de relatieve autoriteit van een site te meten ten opzichte van concurrenten en andere sites op internet.